sobota, 11 sierpnia 2012

Drożdżowe racuchy z jabłkiem.


 Racuchy otrębowo drożdżowe z jabłkiem przekładane serkiem homogenizowanym z czekoladą. Podane z musem jabłkowym, siemieniem lnianym, ryżem preparowanym i czekodżemem.
 Składniki (na 5 racuchów= 1 porcja):
- 4 łyżki zmielonych otrąb
- 1,5 łyżki mąki pszennej
- 1/4 opakowania suchych drożdży (około 2g),
- 1/4 szklanki mleka lub maślanki,
- opcjonalnie szczypta proszku do pieczenia (ja dodałam, bo drożdże mnie nie lubią i nie rosną...)
- pół łyżeczki cukru, żeby drożdże mogły rosnąć (ja zastąpiłam łyżeczką budyniu bananowego z cukrem)
- szczypta soli,
- białko,
- średnie jabłko,
- cukier/słodzik do smaku (tutaj 7 tabletek słodziku),
dodatki:
-100g serka homogenizowanego (posłodzonego)+2 kostki czekolady,
- mus jabłkowy i czekodżem,
- siemię lniane i ryż preparowany.

 Przygotowanie: połączyć suche składniki, dodać białko i mleko. Dokładnie rozmieszać. Następnie pokroić jabłko na małe kawałki i dodać do ciasta. Smażyć na rozgrzanej suchej patelni teflonowej. Po usmażeniu wszystkich odłożyć z powrotem na patelnię i przykryć. Odczekać 5 minut. Podawać na ciepło z dowolnymi dodatkami. najlepsze z serkiem homogenizowanym :)
PS. Jeśli dodajemy zwykłe drożdże trzeba zrobić zaczyn i dać im potem czas na wyrośnięcie. W przypadku suchych drożdży nie jest to konieczne.
Szacowana wartość energetyczna:

Naleśnikowa Sobota 2

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz