niedziela, 12 sierpnia 2012

"Orzeszki" czyli mini ciasteczka otrębowe w różnych smakach.


 "Orzeszki" czyli mini ciasteczka otrębowe w różnych smakach.
 Składniki (na ponad 100 mini ciasteczek!):
- 5 łyżek mielonych otrębów,
- łyżeczka mąki pszennej,
- pół białka,
- około 2 łyżki jogurtu naturalnego,
- płaska łyżeczka masła/margaryny (ja używam niebieskiej Delmy lub Flory proactiv [ktoś się kiedyś pytał w komentarzu więc od razu odpowiem :)])
- pół łyżeczki proszku do pieczenia,
- cukier/słodzik (tutaj 10 tabletek słodziku),
- malutka szczypta soli,
dodatki: dowolność wskazana. Ja dzisiaj użyłam słoneczniku, rodzynek, jagód goi i płatek owsianych dołożonych do ciasta. Do połowy dołożyłam jeszcze pół łyżeczki kakaa, oraz połowę obtoczyłam w cynamonie.
Przygotowanie: zmieszać suche składniki, dodać masło, jogurt i białko. Dokładnie połączyć. Ciasto ma odchodzić od miski. Wsypać dodatki. Uformować malutkie owalne kuleczki. W tym momencie obtoczyłam połowę w cynamonie. Piec na papierze do pieczenia przez 20 minut w 200 stopniach. UWAGA! Należy koniecznie ich pilnować, bo moje się trochę spiekły :P

To może jeszcze kilka rad :)
1) Otręby można zamienić na zwykłą mąkę, którą dodajemy w tej samej ilości.
2) Polecam też wypróbować wersję na słono, na przykład z przyprawą do pizzy, ziołami, papryką granulowaną (zamiast cynamonu do obtoczenia). Zamiast jogurtu można dodać keczup lub koncentrat pomidorowy. Jeśli ktoś lubi zaszaleć może dodać czosnku granulowanego, żółtego sera. Opcji jest wiele! :)
Szacowana wartość kaloryczna:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz