wtorek, 21 sierpnia 2012

Wynalazek a'la jajecznica z kabaczkiem


 Wynalazek a'la jajecznica z kabaczkiem, szynką i szczypiorkiem.
 Składniki (na jedną porcję):
- 1/3 kabaczka (około 300g) lub tyle samo cukinii,
- 2 białka,
- plasterek szynki drobiowej (można pominąć)
- 2 łyżki mąki pełnoziarnistej (użyłam pszennej razowej),
- łyżeczka koncentratu pomidorowego,
- 2 duże piórka cebuli dymki (lub proporcjonalnie zwykłej cebuli lub szczypiorku),
- przyprawy: sól, pieprz.
Przygotowanie: obranego i wydrążonego kabaczka zetrzeć na tarce o średnich oczkach, posolić i odczekać chwilkę aż puści sok, który dokładnie odlewamy. Dodać resztę składników, dokładnie wmieszać. (ja w tym monecie zabrałam się za robienie placuszków więc wyłożyłam na suchą patelnię porcję masy i smażyłam... ale coś nie tak... nie mają zamiaru się dać odwrócić... coś się przypala... ratunkuuu! :D A co mi tam - myślę.) Wrzuciłam wszystko na patelnię i skończyłam smażenie postępując jak w przypadku jajecznicy. Kiedy wszystko się ładnie ścięło, przełożyłam na talerz i polałam keczupem (bo tak miałam zjeść placuszki...) Z niedowierzaniem próbowałam zastanawiając się nad tym co zepsułam, a może co zrobiłam, że wyszło takie dobre :)
Szacowana wartość energetyczna(bez dodatków):

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz