sobota, 30 czerwca 2012

Pianka a'la ptasie mleczko z owocami i galaretką

Pianka czekoladowo waniliowa a'la ptasie mleczko z brzoskwiniami, truskawkami i galaretką.
Składniki (na tortownicę 21cm, około 8 porcji)
na piankę:
- 6 białek z dużych jaj (8 z mniejszych),
- małe opakowanie serka homogenizowanego (jeśli jest naturalny, dodajemy aromat i słodzimy)
- 1/4 szklanki mleka
- 2,5 łyżki żelatyny
- cukier/słodzik do smaku (u mnie 8 tabletek słodziku, ale nie słodziłam serka)
- łyżeczka naturalnego kakao
na galaretkę:
- 300 ml soku owocowego (tu Costa czarna porzeczka)
- 200 ml wody,
- 2,5 łyżki żelatyny
- cukier/słodzik do smaku (u mnie 5 tabletek słodziku)
dodatkowo:
- 400g truskawek,
- 2 brzoskwinie

Przygotowanie: pianka: rozpuścić żelatynę w gorącej wodzie. Ubić białka na sztywną pianę, następnie rozmieszać serek z mlekiem, słodzikiem i żelatyną. Dodać powstałą masę do piany i bardzo delikatnie wymieszać. Szczelnie wyłożoną folią spożywczą tortownicę wypełnić połową pianki.
 Do pozostałej części dodać kakao rozpuszczone w łyżce ciepłej wody. Dokładnie wymieszać i położyć na jasnej piance. Powciskać w piankę pokrojone wcześniej owoce (zostawiając trochę do dekoracji). Wstawić do lodówki.
Przygotować galaretkę (klik) Ułożyć dekorację z owoców na lekko zastygniętej piance, zalać tężejącą galaretką ( mnie jak widać niestety wlała się na spód, przez co miałam 4 warstwy :P) Wstawić do lodówki do całkowitego stężenia.








Szacowana wartość energetyczna:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz